Tajomstvá koňaku Hennessy

Medzi najznámejšie svetové značky koňaku patrí nepochybne i Hennessy. Francúzska značka sa môže pýšiť hneď niekoľkými prednosťami, medzi inými aj tým, že v nej koluje írska krv a svoju produkciu stavia na storočných tradíciách.

Zakladateľom značky Hennessy bol Richard Hennessy, kapitán írskej brigády francúzskeho kráľa Ľudovíta XV. Ten sa po ukončení vojenskej služby živil predajom francúzskych destilátov na anglickom trhu. Medzníkom v zrode jedného z najzvučnejších mien vo svete obchodu s alkoholom sa stal rok 1765. Zakladateľ Hennessy pochopil, že i keď ľudia trpia chudobou, hľadajú tú najvyššiu kvalitu. Jedine tak uniknú krutej a biednej realite. A tak im ponúkol minimálne desať rokov staré koňaky a uspel.

Dôležitá je dvojitá destilácia

Už od svojho vzniku platili vo výrobe koňaku prísne pravidlá, a to pri všetkých krokoch výroby. Región Charentes skvalitnil proces destilácie na takzvanú dvojitú už v 17. storočí. Táto technológia sa využíva dodnes napríklad aj pri produkcii jablkovej brandy či rumu.

Srdce koňaku

Základom výroby koňaku je vínny mušt, ktorý sa privedie do varu. Alkohol, ktorý tento mušt obsahuje, sa zhromaždí v medenej kotle. Odtiaľ putuje potrubím a ochladzuje sa. Tento proces trvá približne 12 hodín a následne vzniká medziprodukt, ktorý obsahuje 23 či 30 percent alkoholu. Po druhej destilácii sa obsah alkoholu zvýši až na 70 percent. Z druhej destilácie sa na archiváciu a následné zrenie v sudoch použije len srdce, teda prvé a posledné litre z takzvaného eau de vie sa oddelia.

Úloha ochutnávačov je jasná

Výnimočnú úlohu zohrávajú u Hennessy-ovcov aj degustátori. Dokopy ich je osem a práve oni sa starajú o to, aby pre výrobu koňakov boli vybraté tie najlepšie vínne destiláty z celého regiónu. Na stôl dostávajú vínne destiláty od tisícok dodávateľov a ich  úlohou je vybrať tie najvhodnejšie na miešanie a zrenie v sudoch.

 

Comments are closed.